Czy on zawsze musi się tak wkurzać? Dlaczego on mnie tak traktuje? Dlaczego nigdy mnie nie pochwali, ani nie podziękuje?
Czy zachowania pracowników w firmie wynikają tylko z ich kultury osobistej? Czy mogą się zmieniać?
Blog
Pewnego dnia zgłosił się do mnie kierownik, który nie był zadowolony ze swojego zespołu – uważał, że zespół jest niesamodzielny i niedecyzyjny. Jak słyszę takie zastrzeżenia kierowane do swoich pracowników, od razu mam pewną hipotezę odnośnie stylu zarządzania szefa i ciśnie mi się na usta pytanie: czy ten zespół w ogóle ma szansę pokazać swoją samodzielność i decyzyjność?
Pracując jako trener i doradca mamy niepowtarzalną okazję ten sam wycinek rzeczywistości firmowej zobaczyć z perspektywy szefa i pracownika. To niezwykle cenne doświadczenie, które pozwala w wielu sytuacjach zatrzymać menedżera, radząc mu: „Nie rób tego! Zamierzasz zrealizować konkretny cel, a w efekcie osiągasz odwrotny rezultat!”
Kilkanaście lat doświadczeń we współpracy z organizacjami skłania mnie do postawienia tezy, że nie wszystkie narzędzia kierownicze (a zwłaszcza te, które funkcjonują z powodzeniem na rynkach zachodnich) sprawdzają się w równie dobrze u nas.
Prawie wszyscy wiedzą, ale co z tego wynika? nie jest sztuką przekazywać wiedzę – sztuką jest doprowadzić do tego, by uczestnicy szkoleń, w oparciu o zdobytą wiedzę, zmieniali swoje nawyki w realiach zawodowych.