Dobra atmosfera w pracy powinna być bezdyskusyjnym standardem, pozwalającym pracownikom na swobodny rozwój i nabywanie nowych kompetencji. Dzięki niej organizacja może rozszerzać swoją działalność i zwiększyć zakres proponowanych usług. Każda firma potrzebuje solidnych fundamentów w postaci zmotywowanych do pracy pracowników.
Blog
Bo w każdy z nas siedzi szakal, który w teorii Marshalla B. Rosenberga POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY symbolizuje pewien specyficzny sposób komunikowania się. Język szakala jest pełen uogólnień, interpretacji, ocen. Szakal nie jest nastawiony na próbę zrozumienia drugiej strony lub na rozwiązanie danej kwestii, tylko na atak.
Pracodawcy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest integracja ich pracowników. Pomysł ten to nie tylko moda, która przyszła do Polski od naszych sąsiadów z krajów zachodnich. To przede wszystkim możliwość stworzenia zgranego zespołu osób, które w grupie pracują o wiele lepiej i efektywniej.
Walka firm o talenty trwa. Rekordowo niska stopa bezrobocia, wynosząca we wrześniu tego roku jedynie 6,9%, jeszcze bardziej mobilizuje pracodawców do rekrutacji najlepszych pracowników i zachowania ich w firmie na dłużej. Rynek pracy wychodzi naprzeciw wymaganiom pracowników i zostaje zmuszony do wdrożenia przychylnych im zmian wewnątrz organizacji.
Pamiętam, moje przerażenie, kiedy współpracująca z naszą firmę graficzka poinformowała mnie, że postanowiła przenieść się na pół roku do Hiszpanii. Byliśmy akurat wtedy w trakcie projektowania nowej gry i jej zaangażowanie na tym etapie było bardzo duże.
Meetingi, czyli spotkania w firmie stały się zmorą pracowników korporacji. Z założenia mające usprawniać pracę, pozwolić na swobodną wymianę informacji w zespole i zwiększyć efektywność pracowników, w praktyce okazują się stratą czasu.
Jestem aktywnym trenerem i doradcą od ponad dwudziestu lat i z uwagą i zainteresowaniem obserwuję zmiany zarówno w trendach szkoleniowych jak i przede wszystkim w oczekiwaniach uczestników szkoleń co do tego, jak ma wyglądać proponowany przez firmy doradczo-szkoleniowe proces rozwojowy
Podczas urlopu miałam okazję spotkać znajomego, który ma bogate doświadczenie w pracy na kierowniczym stanowisku. Po krótkiej pogawędce, choć to karygodne podczas urlopu, zeszło na temat: praca. Znajomym menedżer opowiadał o swoich doświadczeniach w zarządzaniu w różnych organizacjach.
Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy budowanie wizerunku pracodawcy rośnie w siłę nie tylko na świecie, ale także w Polsce. choć kilka lat temu nikt nie pomyślałby, że pojęcie wizerunku pracodawcy będzie miało kluczowe znaczenie w rozwoju firmy, dzisiaj pokaźne grono specjalistów skupia się na tych działaniach, pokładając w nich duże nadzieje.
Powrót po wakacjach do pracy może być bolesny. Nie ma już na co czekać, bo następne wakacje dopiero za rok. Na biurku i w skrzynce mailowej piętrzy się stos dokumentów i wiadomości, a do tego jeszcze połowa kolegów pyta: „Jak było?” przypominając o tym, że jeszcze dwa dni temu odpoczywaliśmy na plaży bądź w górach. Jak to wytrzymać?