Jak wykorzystać metodę grywalizacji w rekrutacji pracowników? Nowe pomysły na rekturację

Pomimo że pojęcie „grywalizacja” funkcjonuje w dziedzinie marketingu stosunkowo od niedawna, to w rzeczywistości nie jest ono nowe. Swoje początki ma w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku – wówczas korzystały z niego, chociażby takie koncerny jak Procter&Gamble czy McDonald’s. W Polsce za jego popularyzatora uznaje się Pawła Tkaczyka, autora książki pt. „Grywalizacja”. Oto, czym jest dokładnie ten termin i w jaki sposób można go wykorzystać, prowadząc firmę.

 

 

O co dokładnie chodzi?

Grywalizacja to pojęcie, które odwołuje się do wykorzystania mechaniki znanej z gier komputerowych lub fabularnych w celu zwiększenia motywacji osób w sytuacjach nienależących do gier. W skrócie mówiąc, jest to przeniesienie modelów oraz właściwości przypisywanych grom do codziennych sytuacji. Kluczowy w całej koncepcji jest element zabawy, mający na celu uprzyjemnienie pewnych czynności.

Grywalizacja - prosto z mostu

Narzędzia HR wykorzystujące grywalizację

Jeszcze do niedawna najpopularniejszymi metodami rekrutacji były centra oceny, testy analityczne, a także zadania AC/DC. Współcześnie coraz większe znaczenie odgrywają gry rekrutacyjne bazujące na grywalizacji. Sprawdzają się one w sektorze poszukiwania pracowników głównie za sprawą prostego mechanizmu i założenia – zabawy oraz nagrody.

Gry rekrutacyjne czerpiące z dorobku grywalizacji pozwalają na wykorzystanie elementów charakterystycznych dla gier komputerowych w trakcie sprawdzania kandydatów do pracy, a także weryfikowania ich postaw i oczekiwań w konkretnych sytuacjach. Umożliwiają też np. sprawdzenie umiejętności logicznego myślenia i przestrzeni kreatywnej. W ten sposób pracodawca ma duże szanse wyłowić spośród grona pretendentów osobę najbardziej pasującą do danego stanowiska.

 

 

Jakie korzyści niesie ze sobą grywalizacja w HR?

Narzędzia HR bazujące na koncepcji grywalizacji zapewniają nawet kilkunastokrotnie wyższą efektywność niż inne metody pozyskiwania pracowników. Grywalizacja wykorzystywana przez działy HR i agencje rekrutacyjne sprawia, że kandydaci zainteresowani tą niecodzienną metodą przyczyniają się do tworzenia bardziej pozytywnego wizerunku firmy. Co więcej, tego typu gry stanowią nie tylko przyjemny sposób na pozbycie się stresu, ale także są niejako odzwierciedleniem kultury organizacji w przedsiębiorstwie.

Konferencja

Szkól się grając w gry!

Zaprojektujemy dla Ciebie ciekawe i angażujące szkolenie, które uczestnicy zapamiętają na długo.

Zostańmy w kontakcie

5/5 - (1 vote)

Powiązane posty