Nowoczesne metody w rekrutowaniu nowych pracowników

Szkolenie z rekrutacji

Na bok można odrzucić klasyczne metody rekrutacji. Ogłoszenie w sieci? Informacja na stronie firmowej? Jest nikła szansa, że taką właśnie drogą znajdzie się właściwego człowieka. Obecnie rynek pracy przejmują Millenialsi i to oni wybierają pracodawcę, a nie pracodawca ich. Dlatego by zwiększyć szansę zatrudnienia kompetentnego pracownika, trzeba nie lada wyczynu i korzystania z nowoczesnych narzędzi.

Niska stopa bezrobocia i możliwość pracy dla każdej firmy na świecie. To sprawia, że obecni pracodawcy mają problem ze znalezieniem właściwych kandydatów. Warto zauważyć, że codzienność odbywa się za pomocą mediów społecznościowych i to właśnie pierwsze miejsce, w którym powinien odbywać się proces rekrutacyjny. Tworzone są tysiące grup tematycznych, na których nie brakuje specjalistów. Jeżeli szukasz web developerów, warto odnaleźć miejsce o nazwie „Jesteśmy interaktywne”, które zrzesza specjalistów w dziedzinie budowy stron czy sklepów. Content managerów warto rekrutować przez LinkedIn, a wysoko wyspecjalizowaną kadrę – u konkurencji. Są też inne metody, które można poznać na szkoleniach z rekrutacji oraz w tym artykule!

Grywalizacja, jako motywacja do wygranej

Wielu pracodawców stara się wyprzedzać swoich konkurentów, wdrażając nieszablonowe metody pozyskiwania nowych pracowników. Dlatego szkolenie z rekrutacji nie jest już nowością, a wręcz koniecznością. Na takich spotkaniach poruszany jest temat grywalizacji, która odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu, także w procesie selekcji i dalszej rekrutacji. Na czym to polega?

Grywalizacja w skrócie wykorzystuje ludzki pierwiastek do rywalizacji, pokazania, że jest się lepszym od innych. Kreatywne firmy zamiast publikować kolorowe grafiki czy filmy reklamowe, celem pozyskania kadry, tworzą gry. Takie zadania testowe, ale w atrakcyjnej formie. Zamiast prosić  o ułożenie strategii inwestowania, stwórzmy bezpłatne konta forex i sprawdźmy czy kandydat rozumie narzędzia i procesy, które zachodzą na rynku. Posadę „wygra” najlepszy!

Online searching

Przy szukaniu specjalistów w branży, nie ma miejsca na przypadek i oczekiwanie. Powstaje potrzeba – trzeba ją spełnić. A gdzie szukać najlepszych w branży, jak nie w sieci? Wspomniane były już grupy tematyczne, ale to nie wszystko. Szkolenie z rekrutacji pokazuje, że w takich przypadkach można korzystać z narzędzi do monitorowania sieci – Brand24 czy dobrze skonfigurowanych powiadomień w google. Po słowach kluczowych można stworzyć bazę potencjalnych kandydatów, których selekcja powstanie bez ich udziału. Następnie wystarczy bezpośredni kontakt. Ma to też inną zaletę, ponieważ bazę można stale aktualizować, nawet gdy nie ma wolnych wakatów. W momencie powstania miejsca pracy, skraca się czas rekrutacji, ponieważ dysponujemy gotową listą najlepszych z najlepszych.

Oferuj więcej – swoją firmę

Prawda jest taka, że choć kandydat chce zarabiać jak najwięcej, to jeżeli nie jesteś w stanie zaoferować stawki, jak konkurenci, możesz dać coś więcej – udziały w firmie, które są oddawane wraz z odejściem pracownika (lub jego przejściem na emeryturę). Możliwość partycypowania w dochodach, których wysokość będzie zależała od pracy całego zespołu nie tylko zadziała jak przynęta na grubą rybę, ale i motywację do pracy. W takim modelu każdy wygrywa, a informacja o takiej współpracy szybko zostanie zauważona przez potencjalnego kandydata, który sam będzie szukać szansy na zatrudnienie.

Dobre relacje z ex-pracownikami

Najbardziej wartościowy pracownik, to taki, który już poznał firmę, procesy i ma doświadczenie. Jednak takich ludzi firmy tracą, stąd powstaje potrzeba rekrutacji. Są natomiast branże, które obciążają, wypalają ludzi, przez co często zmieniają oni miejsce pracy. Dlatego w takich sytuacjach warto utrzymywać pozytywne relacje z byłymi pracownikami. Nie mamy tutaj na myśli kartek świątecznych, ale zaproszenia na eventy, informowanie o rozwoju czy słowa gratulacji, gdy ten osiąga sukcesy. Wszystko po to, by taka osoba w pierwszej kolejności pomyślała o byłej firmie, jako potencjalnej pracy.

Transparentność w procesie rekrutacji

Prawdę mówiąc, można proponować naprawdę niestandardowe metody rekrutacji, które mogą nie zadziałać, ponieważ obecni kandydaci wymagają na wstępie wielu informacji. Wysokie wymagania płacowe, benefity – chcą wiedzieć wcześniej o tym, ile zarobią i jak wygląda ścieżka kariery. Według raportów GoldenLine, aż 75% badanych przede wszystkim szuka informacji o płacy i typie umowy. 60% o możliwości rozwoju i udziału w szkoleniach, a 51% o godzinach pracy. Stąd sam pracodawca powinien dostosować się do zmieniających się potrzeb. Proponować nienormowane godziny, częściowo zdalne wykonywanie obowiązków i realny wpływ na kierunek kariery. Dla wielu będzie to bariera, bo przecież pensja, dodatkowe warunki współpracy to efekt negocjacji, które powinny przemawiać na korzyść pracodawcy, jednak czy nie trzeba zmienić swoich praktyk? Dobre, przyjazne miejsce pracy pomoże w utrzymaniu pozytywnego wizerunku, a także pozwoli na zdobycie nagród dla „pracodawcy roku”, które nie pozostaną bez echa.

Nowoczesne metody w rekrutowaniu nowych pracowników
5 (100%) - 1 ocen[a]

Powiązane posty

[contact-form-7 404 "Not Found"]