O tym jak media społecznościowe zmieniły świat businessu

Media społecznościowe w biznesie już od ponad 10 lat większość firm ma z nimi do czynienia. I czy im się to podoba czy nie, nie mogą ignorować tego, że wpływ media na business stał się nie tylko rodzajem (nie) winnej rozrywki po godzinach, ale także potężnym narzędziem marketingu. Jest to świetny rodzaj darmowej reklamy, szansa na zaprezentowanie firmy z pozytywny strony i dotarcia do swojej grupy docelowej, nieważne jak daleko ona się znajduje. Według badań, 15,100,000 konsumentów przed podjęciem decyzji zakupu szuka opinii w Internecie. A ponieważ konkurencja w mediach jest coraz większa działania w nich wymagają niezłego szkolenia z kreatywności.

 

I dlatego media społecznościowe w biznesie stały się jego nieodłączną częścią…
Jak media społecznościowe zmieniły biznes

1. Wpływ na pracowników

Internet spowodował, że granica pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym coraz bardziej się zaciera. Pracownicy używają mediów społecznościowych w pracy i po pracy. Według Portalu MyJobGroup ponad 55 % zatrudnionych Brytyjczyków wchodzi w miejscu pracy na swoje profile na portalach społecznościowych. Powoduje to ogromny spadek produktywności pracowników, co oznacza, że firmy tracą miliardy rocznie. Pracownicy tracą koncentrację, ponieważ skupiają dużo swojej energii na surfowaniu po Internecie. Wielu z nich nawet używa mediów społecznościowych, aby mówić o swojej pracy. Tego typu przykłady obiegły Internet, kiedy pracownicy narzekali na swojego szefa lub firmę i w ten sposób stracili pracę. Pamiętajmy! Nic w sieci nie jest tajemnicą! Masz prawo zachować milczenie. Każde zdjęcie, czy komentarz mogą być użyte przeciwko Tobie i w tym momencie spadek produktywności pracowników może okazać się najmniejszym problemem. Wpływ media na business jest ogromy i nawet drobne potknięcie może mieć fatalne skutki.

 

2. Marketing i promocja firmy

Jak już wspomniałam, media społecznościowe są świetnym narzędziem do promocji firmy. Według badań, Ponad 13 milionów Polaków aktywnie używa media społecznościowe w biznesie. Oznacza to, że firmy mają niesamowitą szansę do dotarcia do potencjalnych klientów. Firmy są w stanie promować swoje produkty lub serwisy niewielkim kosztem. 20 lat temu nie było to możliwe. Marketing w dużej mierze oznaczał drogą reklamę w telewizji, gazecie lub w radio i nie wszystkie firmy mogły sobie po prostu na pozwolić. Media społecznościowe w biznesie otworzyły drzwi dla wielu nowych i małych firm, które mogą promować swoje usługi na tym samych platformach co wielkie korporacje. 

Media społecznościowe dają im szansę zaistnieć o ile dobrze wykożystają tą szanse. Aby być skutecznym w marketingu internetowym warto zastosować szkolenia z kreatywności.

Kolejną pozytywnym aspektem, jest to, że Internet pozwala firmom pokazać siebie od strony kuchni. Pracodawcy wyluzowali i pokazują swoja ludzką stronę poprzez zaprezentowanie siebie w interesujący a nawet zabawny sposób. Zdjęcia pracowników lub spotkań stały się tutaj codziennością. Ta społecznościowa moda pozwala na zanik bariery pomiędzy klientem a firmą. Klienci mogą składać zażalenia publicznie i nic nie jest tutaj tematem tabu, ponieważ wszystko jest na wyciągnięcie myszy. Jest to niebezpieczna gra ale jak się to robi we właściwy sposób, można zjednać sobie mnóstwo ‘lików’ i fanów.

Jak media zmieniły świat biznesu rekrutacja

3. Rekrutacja

Media społecznościowe stały się bardzo ważnym narzędziem w rekrutacji. Portale takie jak Linkedin i Goldenline są nieustannie używane przez HR i także tych, którzy szukają pracy. Według Jobvite 80% rekruterów znalazło kandydata, dzięki serwisowi Linkedin. Potencjalni kandydaci o tym wiedzą i dlatego promują siebie na różnorodnych portalach internetowych. Niektóre firmy nawet oczekują od kandydatów stworzenia CV w formie video. Czy to oznacza, ze wkrótce Curriculum Vitae na papierze pójdzie w zapomnienie a zastąpi je profil online? Ciekawe co na to HR… 

Aby nadążyć za tymi zmianami wypróbuj szkolenia z rekrutacji pracowników.

 

Podsumowując…

Media społecznościowe okazały się niesamowitym wynalazkiem XXI wieku. Tak samo jak nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez elektryczności i telefonu, tak trudno sobie wyobrazić brak mediów społecznościowych w businessie. Czy komuś to się podoba czy nie, stały się one nieodłączną częścią marketingu na całym świecie. Trudno sobie nawet wyobrazić jaka będzie ich przyszłość. Przypuszczam, że ich ogrom i potęga będzie rosnąć i rosnąć. Jeśli zaśpisz i i nie dogonisz tego pociągu, zostaniesz w tyle.

Aby do tego nie dopuścić wypróbuj szkolenia z kreatywności lub szkolenia z rekrutacji pracowników o która w tym momencie przechodzi medialną rewolucję! W New Players w kreatywny sposób rozwijamy kompetencje i zamieniamy spadek produktywności pracowników na widoczne efekty.

 

Sara T.

Konferencja

Szkól się grając w gry!

Zaprojektujemy dla Ciebie ciekawe i angażujące szkolenie, które uczestnicy zapamiętają na długo.

Zostańmy w kontakcie

Rate this post

Powiązane posty