Skuteczne techniki sprzedaży – czyli jak zwiększyć zyski

Skuteczne techniki sprzedaży – czyli jak zwiększyć zyski

Dwoisz się i troisz, aby sprzedawać więcej, ale masz wrażenie, że Twoje działania nie przynoszą żadnych rezultatów? Klienci wydają się zainteresowani i cierpliwie Cię słuchają, ale koniec końców i tak odchodzą do konkurencji? Jeśli tak, doskonale trafiłeś! Jak się okazuje, istnieje kilka skutecznych technik sprzedażowych, które pozwolą Ci zwiększyć zyski. Oto zestawienie kilku najbardziej popularnych. Mogą przydać się zarówno handlowcom działającym w sklepach internetowych, jak i tym, którzy pracują na słuchawce.

1. Sprecyzuj cel rozmowy.
Nie ma nic gorszego niż rozmowa, która prowadzi donikąd. Dlatego pamiętaj, aby zawsze jasno zakomunikować klientowi, dlaczego do niego dzwonisz oraz co masz mu do zaoferowania. Uwaga! Trzymaj się tej zasady również w sytuacji, kiedy to klient zadzwonił do Ciebie pierwszy.
2. Wykorzystaj zasadę niedostępności.
Zapewne zdajesz sobie sprawę, że im trudniej coś dostać, tym większym cieszy się to zainteresowaniem. Dlatego skuteczną techniką sprzedażową jest zasugerowanie klientowi, że przedstawiona przez Ciebie oferta jest np. ograniczona czasowo bądź ilościowo.
3. Bądź fanem swoich produktów/usług.
Odpowiedz sobie szczerze – czy nabyłbyś produkt/usługę od osoby, która sprawia wrażenie, że w ogóle nie jest nim zainteresowana? No właśnie. Dlatego działając w handlu, powinieneś nie tylko perfekcyjnie znać oferowane przez siebie towary, ale także być do nich entuzjastycznie nastawionym. Entuzjazm jest zaraźliwy i na pewno udzieli się klientom.
4. Jak najszybciej reaguj na prośbę o kontakt.
W sytuacji, gdy zgłosi się potencjalny klient, nie czekaj w nieskończoność, ale skontaktuj się z nim tak szybko, jak to możliwe. Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców wykazały, że firmy odpowiadające na próbę kontaktu w ciągu 5 minut mają prawie 100 razy większą szansę na przyciągnięcie klienta i sfinalizowanie transakcji.
5. Mów wolno i wyraźnie.
Jedną z podstawowych zasad skutecznego komunikowania się jest mówienie wolne i wyraźne. Dlatego nigdy nie dopuszczaj, aby rozmowa z Tobą była wysiłkiem dla klienta. W sytuacji, gdy rozmawiasz przez telefon, zwracaj uwagę na ułożenie słuchawki.
6. Bądź ekspertem.
Gdy naprawdę zależy Ci na tym, aby sprzedać, musisz znać swój produkt bądź usługę dosłownie na wylot. Klienci często wypytują o najdrobniejsze szczegóły oferty, proszą o porównanie z innymi na rynku. Jeśli rzetelnie odpowiesz na wszystkie ich pytania, wzbudzisz zaufanie i zaprezentujesz się jak profesjonalista.

Powiązane posty