Symulator, czyli mocno i skutecznie!

Kręci nas efekt szkoleń.

Każda firma doradczo-szkoleniowa w czymś się specjalizuje, chcąc wyróżnić się od innych, pokazać specyfikę swojej pracy, uwypuklić wartości, jakimi się kieruje. Gdybym zadała sobie pytanie, jak jest z moją firmą New Players, z całą pewnością odpowiedziałabym, że mamy bardzo konkretnego „bzika”. Mamy „hopla” na punkcie kreowania takich form uczenia się, które gwarantują zmianę zachowania. Oznacza to, że naszym celem nie jest doprowadzenie do tego, by uczestnicy naszych działań doradczo-szkoleniowych byli tylko i wyłącznie zadowoleni z warsztatu. Jeśli są zadowoleni, to świetnie, lecz nam zależy na czymś więcej: dążymy do tego, by zakończyli ten proces konkretnym efektem. Gdyby móc przeskanować myśli krążące wokół głowy uczestników naszych projektów rozwojowych, to nie zadowoliłoby nas, gdyby po szkoleniu pojawiały się następujące „dymki”:  Ale było super… Na pewno nie zmarnowałem czasu… Świetne wystąpienie…  Ależ ten trener ma charyzmę… O wiele bardziej nam zależy na tym, aby myśli naszych szkolonych układały się następująco: Teraz już wiem, co zrobić, żeby być bardziej skuteczny… Wiem, jakiego narzędzia, techniki użyć, aby osiągnąć ten cel… Już zaplanowałem pierwszy krok, żeby to osiągnąć…

Graj, trenuj, kreuj nawyk działania.

Z tego powodu wymyśliliśmy gry poszkoleniowe jako alternatywę lub dopełnienie standardowych warsztatów realizowanych na salach szkoleniowych. Dzięki wielu rundom tych rozgrywek, możliwości multiplikowania ich w wielu wariantach, osiągamy efekt nabycia przez graczy nie tylko wiedzy na temat jakiegoś narzędzia kierowniczego, lecz również umiejętności i przede wszystkim – nawyku stosowania go w pracy. Od dawna bowiem wiemy, że uczestnikom szkoleń nie brakuje wiedzy, lecz motywacji do tego, by rzucić dotychczasową rutynę, zaryzykować i zmienić swoje zachowanie w oparciu o techniki związane z zarządzaniem. Gry do tego zachęcają, kreując bezpieczny świat, w którym gracze mogą bez obawy eksperymentować i przyglądać się efektom tych prób.

Symulator, czyli krok dalej. 

Po grach poszkoleniowych, przyszedł czas na kolejny etap w uczeniu się i nabywaniu nowych kompetencji. Opracowaliśmy nową formę szkoleń praktycznych, które nazwaliśmy SYMULATOREM. To pójście o krok dalej niż trenowanie jednej, wybranej umiejętności. To zanurzenie się w procesie, który występuje w firmie i samodzielne decydowanie o tym, jakich technik i narzędzi menedżerskich użyć, by być skutecznym i realizować cele. 

Zatrudnij się z firmie KLAPEX!

Nasz pierwszy symulator przygotowaliśmy dla firm produkcyjnych. Zapraszamy uczestników tej symulacji do wymyślonej firmy KLAPEX, w której produkuje się klapki różnego rodzaju: od Wirusówek, czyli klapek dla pracowników służby zdrowia, do Wiecówek, czyli klapek dla polityków:) W firmie uczestnicy symulatora mogą zatrudnić się na różnych stanowiskach: kierownika produkcji w zakładzie, mistrza na produkcji, w pakowni lub w dziale technicznym. Każdy z tych obszarów ma bardzo konkretne zadania do wykonania. Forma symulatora zobowiązuje – tutaj nie udajemy, że coś wytwarzamy, w KLAPEXIE naprawdę produkujemy klapki, pakujemy gotowy asortyment dla klienta, rozwiązujemy konkretne problemy techniczne. Rzeczywistość zaprojektowana w symulatorze odzwierciedla to, co dzieje się w firmach na co dzień: są zadania, które zostały wcześniej zaplanowane, zadania spontaniczne wynikające z nagłej potrzeby lub decyzji i oczywiście te, które wiążą się z  zarządzaniem zespołem ludzi, czyli drobne problemy, nieporozumienia w załodze. 

WYNIK , ZESPÓŁ, PRACOWNIK.

Z punktu widzenia teorii mówiącej o trzech obszarach odpowiedzialności w zarządzaniu, dzień pracy w firmie KLAPEX dokładnie do niej nawiązuje: kierownicy i mistrzowie w tej symulacji mają zadania związane z uzyskaniem konkretnego WYNIKU produkcyjnego, wzmacnianiu ZESPOŁOWOŚCI oraz z motywowaniem i rozwijaniem PRACOWNIKA. Symulator ten pokazuje, że nie da się w sposób długoterminowy koncentrować tylko i wyłącznie na WYNIKU produkcyjnym, bez dbałości o pozostałe dwa obszary. Jeśli zapomnimy o wzmacnianiu ZESPOŁOWOŚCI  i motywowaniu i rozwijaniu PRACOWNIKA, za chwilę WYNIK zostanie zagrożony, ponieważ zespół się skonfliktuje, spadnie morale, pracownicy nie będą się angażować i zaczną myśleć o szukaniu alternatywy dla siebie w innej firmie.

Davidowi Kolbowi podobałoby się w KLAPEXIE:)

Forma symulatora nawiązuje do najlepszych praktyk uczenia się dorosłych. Przede wszystkim opiera się na teorii Davida Kolba, który zauważył, że człowiek uczy się skutecznie przede wszystkim przez doświadczenie, a więc wówczas, gdy jest bezpośrednio zaangażowany w działanie. I tak jest w KLAPEXIE –  każdy, wcielając się w rolę mistrza lub kierownika, podejmuje konkretne działania, trenuje narzędzie kierownicze i, widząc od razu efekt ich zastosowania, może od razu skorygować swoje zachowanie. 

A więc, zgodnie z teorią Davida Kolba, symulator KLAPEX pozwala:

  • DOŚWIADCZYĆ – „wejść w buty” mistrza lub kierownika zakładu, który produkuje klapki i realizować stawiane przed uczestnikami symulatora cele i zadania.
  • ZAOBSERWOWAĆ efekt swoich działań – forma symulatora wymusza niejako zatrzymanie się i zrobienie „stop klatki” po każdej sekwencji działania. Obserwacji dokonuje zarówno osoba w roli kierowniczej jak również wszystkie inne współpracujące z nią podczas symulacji.
  • WNIOSKOWAĆ – to etap wyciągania konkretnych wskazówek dla siebie, które wynikają z informacji zwrotnych od innych uczestników symulatora jak również płynących z własnych przemyśleń.
  • EKSPERYMENTOWAĆ – czyli planować zmiany w swojej codziennej pracy. Niezbędnym jest bowiem to, by, spodziewając się innego, lepszego efektu, dokonać zmiany w dotychczasowym działaniu.

Zapraszamy do zatrudnienia się na jeden dzień w firmie KLAPEX. Gwarantujemy zakończenie tego ciekawego stażu nie tylko z lekką zadyszką, ale przede wszystkim – z głową pełną doświadczeń, wniosków i planów dotyczących tego, jak zmienić swoje zachowanie w pracy, by być bardziej skutecznym!

Magdalena Czwojda. 

Symulator, czyli mocno i skutecznie!
5 (100%) - 2 ocen[a]

Powiązane posty

[contact-form-7 404 "Not Found"]