Szkolenia menedżerskie. Jak być najlepszym szefem?

Jak być najlepszym szefem?

Szkolenia menedżerskie

Wszyscy chyba znają powiedzenie: pracownik przychodzi do firmy a odchodzi… od szefa. Skoro więc to właśnie zła relacja z szefem jest najczęstszym powodem decyzji o zmianie pracy, warto zastanowić się: jak być najlepszym szefem? Szkolenia z zarządzania zespołem dają nam bezpośrednie wskazówki, jak to osiągnąć.

Po pierwsze, szef kompetentny!

Opinie zbierane wśród pracowników pokazują, że cenią oni u swojego szefa wiedzę. Nie chodzi tutaj jednak o wiedzę teoretyczną. Dla nich ważne jest, że ich przełożony zna się na obszarze, którym zarządza i podejmuje w związku z tym dobre decyzje. Najlepszy szef nie musi wiedzieć wszystkiego. Wystarczy, że wie, gdzie tę wiedzę znaleźć. A najlepiej, jak konsultuje swoje decyzje u pracowników, którzy w końcu są specjalistami w swojej dziedzinie. Nasze szkolenia dla menedżerów uczą kierowników, w jaki sposób zarządzać wiedzą w zespole.

Po drugie, sprawiedliwy!

Poczucie sprawiedliwego traktowania przez przełożonego to ważna potrzeba każdego pracownika. A z drugiej strony, doskonale wiemy, że menedżerowie to też tylko ludzie, którzy niektórych pracowników lubią mniej, innych bardziej. Z tego powodu tak istotne jest, by kierownicy potrafili w taki sposób zarządzać zespołem, by jego podwładni mogli śmiało powiedzieć: „Mamy sprawiedliwego szefa!” Jak to zrobić? Odpowiedzią jest nasze szkolenie z zarządzania zespołem. Tutaj menedżerowie nauczą się, w jaki sposób ustalać sprawiedliwe kryteria oceny pracowników i jak określać reguły współpracy w zespole. Szkolenia dla menedżerów daje cenną wiedzę dotyczącą narzędzi menedżerskich wzmacniających poczucie współpracy i sprawiedliwego traktowania wszystkich pracowników.

Po trzecie, konsekwentny!

Bycie konsekwentnym to prawdziwe wyzwanie w czasach ciągłych zmian. Ale tutaj przede wszystkim chodzi o konsekwencję względem decyzji, jakie podejmują menedżerowie. Pracownicy cenią u szefów to, że potrafią podejmować decyzję. Że są konsekwentni i nie wycofują się z niej. Chyba, że popełnili błąd i wówczas pracownicy oczekują, że… konsekwentnie się do niego przyznają:) Konsekwencja to również monitorowanie i egzekwowanie zlecanych zadań. To umiejętność istotna szczególnie w przypadku zespołów rozproszonych lub sytuacji pracy zdalnej. Szkolenia dotyczące zdalnego zarządzania uczą kierowników technik delegowania zadań, odpowiedzialności za ich wykonanie, ustalania form monitorowania i w ostateczności – procedury egzekwowania. Dzięki szkoleniom dotyczącym zdalnego zarządzania, kierownicy uczą się tego procesu w profesjonalny sposób, dbając o partnerską relację z pracownikami.

Po czwarte, kulturalny!

I choć niektórzy menedżerowie wychodzą z założenia, że jak się nie krzyknie na swoich pracowników, to nie osiągnie się rezultatu, opinie podwładnych są jednoznaczne: chcemy szefa, który traktuje nas z szacunkiem! To, co pracownikom przeszkadza w pracy to agresywny lub lekceważący styl komunikowania się. Te dwa destruktywne style łączy jeden wspólny element – traktują swojego rozmówcę z góry, bez okazywania mu szacunku. Szkolenie kierownicze dotyczące komunikacji budującej autorytet jest receptą na to, w jaki sposób reagować z kulturą nawet w trudnych sytuacjach.

Bycie najlepszym szefem jest celem osiągalnym dla każdego menedżera. Wystarczy dobra wola i wiedza na temat narzędzi, które temu służą. Zapraszamy na nasze szkolenia kierownicze, gdzie wspólnie uczymy się tego i trenujemy nowe umiejętności.

Poszczególne tematy szkoleń możesz realizować ze Swoim zespołem także za pomocą gier szkoleniowych i poszkoleniowych. Sprawdź naszą ofertę i wybierz grę, która najbardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom.

Powiązane posty