Pandemia. Wielu naszych klientów, ale też my sami, przerzuciliśmy się w czasie „zamknięcia” na pracę zdalną. Niewiele osób było przygotowanych na tę sytuację. My nie byliśmy. Zaangażowaliśmy nasze zasoby – mamy w zespole trenerów, psychologów, specjalistów ds. organizacji i zarządzania do adaptowania się do nowych warunków.
Szkolenie Zarządzanie zespołem rozproszonym lub zdalnym
Zarządzanie zespołem rozproszonym
Pytania/spostrzeżenia, które trafiają do nas od menedżerów z firm, z którymi współpracujemy:
- jak monitorować oddelegowane zadania, czyli: co, kto robi i z jaką efektywnością?
- czego nauczyć zespół z obszaru zarządzania czasem, sobą, zadaniami?
- jak utrzymać zaangażowanie pracowników?
- ludzie koncentrują się prawie wyłącznie na zadaniach,
- urwały się relacje w zespole,
- ludzie mają kłopot z wprowadzeniem nowych ram czasowych do swoich codziennych obowiązków (kiedy jedzą, kiedy pracują, kiedy mają przerwę),
- ludzie w pracy zdalnej nie włączają kamerek, jest wrażenie jakby ciągle pracowali, albo wręcz przeciwnie,
- ludzie nie rozmawiają o sobie, jak przeżywają nową sytuację,
- brakuje sygnałów zauważenia do których byli przyzwyczajeni: uścisk dłoni, uśmiech, klepnięcie w ramię, wspólne drugie śniadania, niezobowiązujące rozmowy,
- nie spotykamy się po pracy,
Tymczasem nasze, ludzkie potrzeby się nie zmieniły. Potrzebujemy kontaktu, zauważenia, że istniejemy i pracujemy, docenienia swojego zaangażowania, wyraźnych ram. Brak zaspokojenia tych potrzeb wywołuje frustrację i dokłada się do ogólnego napięcia i niepokoju.
Rozwiązanie:
Cykl warsztatów, które pomogą w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości.
Proponujemy cykl warsztatów on-line dla menedżerów i nie tylko (oczywiście każdy warsztat można zrealizować też w formie realnego spotkania). Każdy warsztat trwa 4 godziny i pozwala przyjrzeć się swoim reakcjom w sytuacji pracy zdalnej, zrozumieć je i swoje potrzeby i zaadaptować pomysł, który pomoże działać skutecznie. Omówimy z uczestnikami konkretne przykłady sytuacji, które zdarzają się w pracy, zebranych przed szkoleniem, na etapie badania potrzeb.
Przyglądanie się sobie i otwarta rozmowa o tym, co zauważamy pozwala zrozumieć innych. To siła pracy w zespole.
Tematy warsztatów:
Zdalny kontakt może nasilać konflikty, do których dochodziło wcześniej. Ponieważ urodziliśmy się
z różnymi temperamentami, to tak długo, jak nie nauczymy się korzystać z tych różnic, będziemy otoczeni przez idiotów (czyli ludzi o różnych od naszego temperamentach). Podczas warsztatu zdiagnozujecie swój temperament, stworzycie „instrukcję obsługi” dla każdego typu.
Korzyści:
- uczestnicy warsztatów są dla siebie bardziej wyrozumiali;
- rzadziej dochodzi do konfliktów, ponieważ ludzie rozumieją, że INNE zachowania nie są skierowane przeciw nim;
- rośnie efektywność – energia ludzi jest skoncentrowana na zadania, a nie ukryte konflikty.
Czyli o tym, jak analiza transakcji pomaga w zarządzaniu?
W trakcie spotkań angażujemy różne części naszej osobowości. Czy niektóre z nich angażują się bardziej? A gdyby można na to wpływać? Podczas warsztatów nauczycie się rozpoznawać Stany Ja u siebie i pracowników, a także poznacie zdania aktywujące różne stany Ja. Od tego już tylko krok do pełnych zaangażowania skutecznych spotkań.
Korzyści:
- uczestnicy warsztatów lepiej rozumieją przyczyny swoich zachowań i przyczyny zachowań innych;
- spotkania są bardziej efektywne i ciekawsze;
- rośnie efektywność – energia ludzi jest skoncentrowana na zadania, a nie ukryte konflikty.
Gry psychologiczne w pracy zdalnej – jeden z wrogów efektywności.
Wg Erica Berne’a, twórcy analizy transakcyjnej wszyscy grają w gry psychologiczne, w których wstępujemy w trzech rolach: Prześladowcy, Ofiary i Ratownika. Niestety taka gra to nie zabawa, tylko dramatyczny, nieskuteczny sposób realizacji swoich potrzeb. W trakcie warsztatów poznacie gry, które toczą się w pracy zdalnej i nauczycie się je zauważać i ich unikać, lub z nich wychodzić bez strat. Jeśli zmniejszy się liczba gier w zespole, zwiększy się jego efektywność.
Korzyści:
- uczestnicy warsztatów rozumieją o dzieje się z potrzebami ludzi w trakcie pracy zdalnej;
- w organizacji mniej energii jest ukierunkowana na ukryte konflikty, dzięki temu, że ludzie komunikują się ze sobą wprost;
- rośnie efektywność – energia ludzi jest skoncentrowana na zadania.
Pracownicy i współpracownicy nie włączają kamer podczas spotkania. Trudno zarządza się w takich warunkach. Nie ma się do czego odwołać. Nie ma standardu.
Wspólnie stworzycie standard, który pomoże Wam skutecznie prowadzić spotkania.
Korzyści:
- zebrania online są bardziej efektywne;
- uczestnicy spotkań przestrzegają określonego standardu zebrań online;
- prowadzący zebrania szybciej i łatwiej reagują na łamanie zasad, jeśli są one określone;
- ich interwencje są odbierane jako reakcje Dorosłego, a nie Rodzica – jest mniej gier psychologicznych.
Oswoić Dzikiego Zwierza – przepracuj swoje emocje i przekonania dotyczące COVID.
Niepokój i lęk bardzo hamują twórczość i kreatywność, przeszkadzają w racjonalnym postępowaniu. Jednocześnie są informacją pomagającą przygotować się na trudności albo pożegnać się z czymś ważnym, co tracimy.
Za pomocą bajecznie kolorowych kart POINTS OF YOU przyjrzycie się temu co emocjonalne, nieświadome i ważne, bo ma wpływ na nasze funkcjonowanie w prawdziwym świecie. Spojrzenie w głąb siebie i rozmowy z innymi pozwolą na ciekawość, wdzięczność i spokój.
Korzyści:
- z oswojonym lękiem i niepokojem łatwiej widzieć świat z perspektywy Dorosłego, czyli uczestnicy bardziej adekwatnie reagują na sytuacje, które zdarzają im się w pracy i w życiu prywatnym;
- uczestnicy przejmują kontrolę nad swoim życiem poprzez uświadomienie tego co nieświadomie wpływa na ich zachowanie;
- większy spokój.
Czas pracy zdalnej może być bardzo rozwojowy w kwestii zlecania zadań. Można tu wykorzystać tradycyjne podejście, czyli przekazywanie zadania w formie indywidualnej rozmowy. Ważne jest dopasowanie sposobu rozmowy do etapu rozwoju pracownika. W trakcie zajęć będzie okazja potrenowania delegowania i monitorowania zadań w oparciu o grę poszkoleniową W poszukiwaniu źródeł mocy. Uzyskane dzięki temu informacje zwrotne pomogą w robieniu tego z uwzględnieniem poziomu motywacji pracownika. Połączenie precyzyjnego zlecania z wiedzą o motywacyjnym DNA Thamary Lowe przeniesie twoje zarządzanie na wyższy poziom.
Korzyści:
- lepsze delegowanie zadań;
- delegowanie zadań z uwzględnieniem motywacyjnego DNA;
- większa efektywność pracy.
Podstawowe potrzeby człowieka: potrzeba struktury, potrzeba bycia zauważonym, potrzeba stymulacji są w czasie pracy zdalnej niezaspokojone.
Jak zadbać o nie samemu i jak pomóc innym? Tego dowiesz się na warsztacie Motywacja w czasie pracy zdalnej. Bajecznie kolorowe karty POINTS OF YOU pomogą uświadomić sobie co dodaje energii a co ją odbiera i jak dbać o to pracując zdalnie.
Korzyści:
- większa świadomość tego, co dzieje się z motywacją w czasie pracy zdalnej;
- bardziej zaangażowani pracownicy;
- lepsza atmosfera w zespole.
Rezultaty po szkoleniach:
- Dowiesz się jak zaprojektować system komunikacji zespołu wirtualnego, aby osiągnąć wysoką skuteczność
- Poznasz techniki skutecznego zarządzania zespołem rozproszonym
- Zdobędziesz umiejętność skutecznej komunikacji celów i wyznaczania priorytetów pracownikom rozproszonym
- Poznasz narzędzia kontroli wyników zespołu rozproszonego
- Zdobędziesz umiejętność udzielania skutecznej informacji zwrotnej
- Poznasz narzędzia i techniki motywowania pracowników na odległość
- Nauczysz się budować efektywne relacje w zespołach rozproszonych i sprawnie rozwiązywać konflikty
- Dowiesz się jak sprawić by zespół osiągał zamierzone cele i robił to samodzielnie
Cele warsztatów:
- usprawnienie komunikacji w zespole w sytuacji pracy zdalnej;
- przypomnienie narzędzi do zarządzania pracownikami w trakcie pracy zdalnej – delegowanie, monitorowanie, odbiór, egzekwowanie;
- zaplanowanie działań swoich i zespołu w trakcie pracy zdalnej;
- zwiększenie świadomości potrzeb swoich i zespołu w trakcie pracy zdalnej.
Czy wiesz, że aż 80 proc. specjalistów globalnych firm pracuje w zdalnie kierowanych zespołach?
Zgodnie z raportem „The Challenges of Working in Virtual Teams”, który omawia wyzwania związane z pracą wirtualnych zespołów – już teraz aż ośmiu na dziesięciu specjalistów dużych, międzynarodowych firm z 77 krajów jest częścią grupy złożonej z osób pracującej w różnych lokalizacjach.
Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga nowych narzędzi (takich jak: Slack, Trello, Padlet, Jamboard, Zoom, Microsoft Teams). Ale też doskonalenia technik miękkich, takich jak: komunikowanie się, budowanie relacji, moderowanie rozmów, prowadzenie zebrań.
Przeszliśmy przez wszystkie fazy reakcji na zmianę:
Szok
Niedowierzanie, zaprzeczanie, opór
Zrozumienie
Akceptacja
To jak oswajanie DZIKIEGO ZWIERZA.
Zamieniliśmy nasze gry poszkoleniowe na wersję on-line. Zaczęliśmy pomagać innym w dostosowaniu się do nowej rzeczywistości.
Proponowane metody pracy:
W szkoleniach zdalnych korzystamy z ćwiczeń, które wywołują refleksję. Ćwiczenia pomagają wyciągnąć wnioski i zaplanować działania. Uczestnicy podczas pracy w mniejszych grupach dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. Dzięki temu kończą zajęcia z jasnymi zadaniami dla siebie, przez co łatwiej im wdrożyć w pracy to, czego się nauczyli.
Z jakich zdalnych narzędzi korzystamy, żeby uatrakcyjnić zajęcia?
- nasze – New Players, autorskie gry w wersji zdalnej;
- Zoom;
- Clickmeeting;
- Microsoft Teams;
- Jumboard Google;
- Mentimeeter;
- Padlet
- The coaching game POINTS OF YOU.
To sprawia, że warsztaty są dynamiczne, aktywizujące i skuteczne.
Udostępnij na mediach społecznościowych