Szkolenie Zarządzanie zespołem rozproszonym lub zdalnym

Zarządzanie zespołem rozproszonym

Pandemia. Wielu naszych klientów, ale też my sami, przerzuciliśmy się w czasie „zamknięcia” na pracę zdalną. Niewiele osób było przygotowanych na tę sytuację. My nie byliśmy. Zaangażowaliśmy nasze zasoby – mamy w zespole trenerów, psychologów, specjalistów ds. organizacji i zarządzania do adaptowania się do nowych warunków.

Pytania/spostrzeżenia, które trafiają do nas od menedżerów z firm, z którymi współpracujemy:

  • jak monitorować oddelegowane zadania, czyli: co, kto robi i z jaką efektywnością?
  • czego nauczyć zespół z obszaru zarządzania czasem, sobą, zadaniami?
  • jak utrzymać zaangażowanie pracowników?
  • ludzie koncentrują się prawie wyłącznie na zadaniach,
  • urwały się relacje w zespole,
  • ludzie mają kłopot z wprowadzeniem nowych ram czasowych do swoich codziennych obowiązków (kiedy jedzą, kiedy pracują, kiedy mają przerwę),
  • ludzie w pracy zdalnej nie włączają kamerek, jest wrażenie jakby ciągle pracowali, albo wręcz przeciwnie,
  • ludzie nie rozmawiają o sobie, jak przeżywają nową sytuację,
  • brakuje sygnałów zauważenia do których byli przyzwyczajeni: uścisk dłoni, uśmiech, klepnięcie w ramię, wspólne drugie śniadania, niezobowiązujące rozmowy,
  • nie spotykamy się po pracy,

Tymczasem nasze, ludzkie potrzeby się nie zmieniły. Potrzebujemy kontaktu, zauważenia, że istniejemy i pracujemy, docenienia swojego zaangażowania, wyraźnych ram. Brak zaspokojenia tych potrzeb wywołuje frustrację i dokłada się do ogólnego napięcia i niepokoju.

Rozwiązanie:

Cykl warsztatów, które pomogą w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości.

Proponujemy cykl warsztatów on-line dla menedżerów i nie tylko (oczywiście każdy warsztat można zrealizować też w formie realnego spotkania). Każdy warsztat trwa 4 godziny i pozwala przyjrzeć się swoim reakcjom w sytuacji pracy zdalnej, zrozumieć je i swoje potrzeby i zaadaptować pomysł, który pomoże działać skutecznie. Omówimy z uczestnikami konkretne przykłady sytuacji, które zdarzają się w pracy, zebranych przed szkoleniem, na etapie badania potrzeb.

Przyglądanie się sobie i otwarta rozmowa o tym, co zauważamy pozwala zrozumieć innych. To siła pracy w zespole.

Tematy warsztatów:

Zdalny kontakt może nasilać konflikty, do których dochodziło wcześniej. Ponieważ urodziliśmy się
z różnymi temperamentami, to tak długo, jak nie nauczymy się korzystać z tych różnic, będziemy otoczeni przez idiotów (czyli ludzi o różnych od naszego temperamentach). Podczas warsztatu zdiagnozujecie swój temperament, stworzycie „instrukcję obsługi” dla każdego typu.

 

Korzyści:

  • uczestnicy warsztatów są dla siebie bardziej wyrozumiali;
  • rzadziej dochodzi do konfliktów, ponieważ ludzie rozumieją, że INNE zachowania nie są skierowane przeciw nim;
  • rośnie efektywność – energia ludzi jest skoncentrowana na zadania, a nie ukryte konflikty.

 Czyli o tym, jak analiza transakcji pomaga w zarządzaniu?

W trakcie spotkań angażujemy różne części naszej osobowości. Czy niektóre z nich angażują się bardziej? A gdyby można na to wpływać? Podczas warsztatów nauczycie się rozpoznawać Stany Ja u siebie i pracowników, a także poznacie zdania aktywujące różne stany Ja. Od tego już tylko krok do pełnych zaangażowania skutecznych spotkań.

 

Korzyści:

  • uczestnicy warsztatów lepiej rozumieją przyczyny swoich zachowań i przyczyny zachowań innych;
  • spotkania są bardziej efektywne i ciekawsze;
  • rośnie efektywność – energia ludzi jest skoncentrowana na zadania, a nie ukryte konflikty.

Gry psychologiczne w pracy zdalnej – jeden z wrogów efektywności.

Wg Erica Berne’a, twórcy analizy transakcyjnej wszyscy grają w gry psychologiczne, w których wstępujemy w trzech rolach: Prześladowcy, Ofiary i Ratownika. Niestety taka gra to nie zabawa, tylko dramatyczny, nieskuteczny sposób realizacji swoich potrzeb. W trakcie warsztatów poznacie gry, które toczą się w pracy zdalnej i nauczycie się je zauważać i ich unikać, lub z nich wychodzić bez strat. Jeśli zmniejszy się liczba gier w zespole, zwiększy się jego efektywność.

 

Korzyści:

  • uczestnicy warsztatów rozumieją o dzieje się z potrzebami ludzi w trakcie pracy zdalnej;
  • w organizacji mniej energii jest ukierunkowana na ukryte konflikty, dzięki temu, że ludzie komunikują się ze sobą wprost;
  • rośnie efektywność – energia ludzi jest skoncentrowana na zadania.

Pracownicy i współpracownicy nie włączają kamer podczas spotkania. Trudno zarządza się w takich warunkach. Nie ma się do czego odwołać. Nie ma standardu.

Wspólnie stworzycie standard, który pomoże Wam skutecznie prowadzić spotkania.

 

Korzyści:

  • zebrania online są bardziej efektywne;
  • uczestnicy spotkań przestrzegają określonego standardu zebrań online;
  • prowadzący zebrania szybciej i łatwiej reagują na łamanie zasad, jeśli są one określone;
  • ich interwencje są odbierane jako reakcje Dorosłego, a nie Rodzica – jest mniej gier psychologicznych.

Oswoić Dzikiego Zwierza – przepracuj swoje emocje i przekonania dotyczące COVID.

Niepokój i lęk bardzo hamują twórczość i kreatywność, przeszkadzają w racjonalnym postępowaniu. Jednocześnie są informacją pomagającą przygotować się na trudności albo pożegnać się z czymś ważnym, co tracimy.

Za pomocą bajecznie kolorowych kart POINTS OF YOU przyjrzycie się temu co emocjonalne, nieświadome i ważne, bo ma wpływ na nasze funkcjonowanie w prawdziwym świecie. Spojrzenie w głąb siebie i rozmowy z innymi pozwolą na ciekawość, wdzięczność i spokój.

 

Korzyści:

  • z oswojonym lękiem i niepokojem łatwiej widzieć świat z perspektywy Dorosłego, czyli uczestnicy bardziej adekwatnie reagują na sytuacje, które zdarzają im się w pracy i w życiu prywatnym;
  • uczestnicy przejmują kontrolę nad swoim życiem poprzez uświadomienie tego co nieświadomie wpływa na ich zachowanie;
  • większy spokój.

Czas pracy zdalnej może być bardzo rozwojowy w kwestii zlecania zadań. Można tu wykorzystać tradycyjne podejście, czyli przekazywanie zadania w formie indywidualnej rozmowy. Ważne jest dopasowanie sposobu rozmowy do etapu rozwoju pracownika. W trakcie zajęć będzie okazja potrenowania delegowania i monitorowania zadań w oparciu o grę poszkoleniową W poszukiwaniu źródeł mocy. Uzyskane dzięki temu informacje zwrotne pomogą w robieniu tego z uwzględnieniem poziomu motywacji pracownika. Połączenie precyzyjnego zlecania z wiedzą o motywacyjnym DNA Thamary Lowe przeniesie twoje zarządzanie na wyższy poziom.

 

Korzyści:

  • lepsze delegowanie zadań;
  • delegowanie zadań z uwzględnieniem motywacyjnego DNA;
  • większa efektywność pracy.

Podstawowe potrzeby człowieka: potrzeba struktury, potrzeba bycia zauważonym, potrzeba stymulacji są w czasie pracy zdalnej niezaspokojone.

Jak zadbać o nie samemu i jak pomóc innym? Tego dowiesz się na warsztacie Motywacja w czasie pracy zdalnej. Bajecznie kolorowe karty POINTS OF YOU pomogą uświadomić sobie co dodaje energii a co ją odbiera i jak dbać o to pracując zdalnie.

 

Korzyści:

  • większa świadomość tego, co dzieje się z motywacją w czasie pracy zdalnej;
  • bardziej zaangażowani pracownicy;
  • lepsza atmosfera w zespole.

 

Rezultaty po szkoleniach:

  • Dowiesz się jak zaprojektować system komunikacji zespołu wirtualnego, aby osiągnąć wysoką skuteczność
  • Poznasz techniki skutecznego zarządzania zespołem rozproszonym
  • Zdobędziesz umiejętność skutecznej komunikacji celów i wyznaczania priorytetów pracownikom rozproszonym
  • Poznasz narzędzia kontroli wyników zespołu rozproszonego
  • Zdobędziesz umiejętność udzielania skutecznej informacji zwrotnej
  • Poznasz narzędzia i techniki motywowania pracowników na odległość
  • Nauczysz się budować efektywne relacje w zespołach rozproszonych i sprawnie rozwiązywać konflikty
  • Dowiesz się jak sprawić by zespół osiągał zamierzone cele i robił to samodzielnie

Cele warsztatów:

  • usprawnienie komunikacji w zespole w sytuacji pracy zdalnej;
  • przypomnienie narzędzi do zarządzania pracownikami w trakcie pracy zdalnej – delegowanie, monitorowanie, odbiór, egzekwowanie;
  • zaplanowanie działań swoich i zespołu w trakcie pracy zdalnej;
  • zwiększenie świadomości potrzeb swoich i zespołu w trakcie pracy zdalnej.
Czy wiesz, że aż 80 proc. specjalistów globalnych firm pracuje w zdalnie kierowanych zespołach?

Zgodnie z raportem „The Challenges of Working in Virtual Teams”, który omawia wyzwania związane z pracą wirtualnych zespołów – już teraz aż ośmiu na dziesięciu specjalistów dużych, międzynarodowych firm z 77 krajów jest częścią grupy złożonej z osób pracującej w różnych lokalizacjach.

Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga nowych narzędzi (takich jak: Slack, Trello, Padlet, Jamboard, Zoom, Microsoft Teams). Ale też doskonalenia technik miękkich, takich jak: komunikowanie się, budowanie relacji, moderowanie rozmów, prowadzenie zebrań.

Przeszliśmy przez wszystkie fazy reakcji na zmianę:

Szok

Niedowierzanie, zaprzeczanie, opór

Zrozumienie

Akceptacja

To jak oswajanie DZIKIEGO ZWIERZA.

Zamieniliśmy nasze gry poszkoleniowe na wersję on-line. Zaczęliśmy pomagać innym w dostosowaniu się do nowej rzeczywistości.

Proponowane metody pracy:

W szkoleniach zdalnych korzystamy z ćwiczeń, które wywołują refleksję. Ćwiczenia pomagają wyciągnąć wnioski i zaplanować działania. Uczestnicy podczas pracy w mniejszych grupach dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. Dzięki temu kończą zajęcia z jasnymi zadaniami dla siebie, przez co łatwiej im wdrożyć w pracy to, czego się nauczyli.

Z jakich zdalnych narzędzi korzystamy, żeby uatrakcyjnić zajęcia?

  • nasze – New Players, autorskie gry w wersji zdalnej;
  • Zoom;
  • Clickmeeting;
  • Microsoft Teams;
  • Jumboard Google;
  • Mentimeeter;
  • Padlet
  • The coaching game POINTS OF YOU.

To sprawia, że warsztaty są dynamiczne, aktywizujące i skuteczne.

Udostępnij na mediach społecznościowych