Techniki sprzedaży i ich wpływ na negocjacje handlowe

Nigdy wcześniej klienci nie byli grupą tak wymagającą, jak dziś. Konsumenci posiadają szeroki dostęp do wiedzy o produktach i usługach, a na rynku panuje ogromna konkurencja. To sprawia, że negocjacje handlowe i dokonanie sprzedaży staje się wyzwaniem większym, niż kiedykolwiek. Coraz trudniejsze staje się również budowanie trwałych relacji z klientami, którzy nie są już tak przywiązani do konkretnych marek, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego, aby wybić się spośród wielu sprzedawców, techniki sprzedaży muszą być opanowane w stopniu perfekcyjnym. Pomagają w tym szkolenia sprzedażowe, które pokazują, jak wiele istnieje dróg, dzięki którym możemy dotrzeć do klienta.

Korzystaj z technik sprzedaży

Należy pamiętać, że do klienta trzeba podchodzić dziś bardzo indywidualnie. Osoba, z którą rozmawiamy musi poczuć, że rozumiemy jej potrzeby i chcemy jej pomóc. Istnieje jednak uniwersalne techniki sprzedaży, dzięki którym sprzedaż staje się o wiele łatwiejsza. Szkolenia sprzedażowe uczą bardzo dokładnie, jak takimi technikami warto się posługiwać. Poniżej znajdziesz kilka przykładów technik sprzedaży, które poleciłby Ci każdy trener na swoim szkoleniu sprzedażowym.

 

  1. Technika kanapki

Technika polegająca na przedstawieniu ceny produktu pomiędzy korzyściami, jakie wynikają z jego zakupu. Pozwala to położyć większy nacisk na zalety produktu, a nie na jego cenie.

  1. Pozorny wybór

Technika pozornego wyboru polega na przedstawieniu klientowi dwóch ofert. Po ich prezentacji należy zadać pytanie, która opcja jest wydaje się klientowi bardziej korzystna. Prowadzi to do sytuacji, w której rozmówca zastanawia się, którą opcję woli zamiast zadawać sobie pytanie, czy w ogóle jest zainteresowany ofertą.

  1. Drzwiami w twarz

Polega to na podaniu najwyższej ceny za proponowaną przez nas usługę. W momencie odmowy proponujemy niższą cenę, którą tak naprawdę od początku chcieliśmy uzyskać. Druga opcja wydaje się klientowi bardziej przystępna i łatwiej mu zgodzić się na naszą propozycję. Technika świetnie wpływa na negocjacje handlowe. Więcej o tej technice sprzedaży na naszym blogu.

 

Kilka prostych zasad

Niemal każde szkolenie sprzedażowe uświadomi Ci również, że istnieje kilka prostych zasad, którymi należy się kierować podczas sprzedaży.

  1. Szybki kontakt

To bardzo prosta zasada. Kiedy zgłosi się do Ciebie klient, odpowiedz mu natychmiast. Jeżeli odłożysz decyzję o kontakcie z zainteresowanym klientem, szanse na dodzwonienie się do niego spadną wielokrotnie. Ma na to wpływ kilka czynników. Skoro klient do Ciebie pisze, to znaczy, że ma teraz czas się tym zająć. Za kilka minut może już robić coś innego i nie uda Ci się z nim skontaktować. Po drugie, im szybciej odpowiesz, tym bardziej aktualne będzie zainteresowanie klienta, co przełoży się na jego większą chęć zaspokojenia potrzeby. Po trzecie, szybki kontakt jest po prostu imponujący. Natychmiastowa obsługa klienta przekłada się na pozytywne pierwsze wrażenie.

  1. Zadawanie pytań i słuchanie

Niby takie proste, a wielu sprzedawców ma z tym problem. Sprzedaż, a już zwłaszcza budowanie trwałych relacji z klientami, wymaga cierpliwości. Klientowi należy pokazać zainteresowanie jego sytuacją. Badanie potrzeb klienta powinno polegać na zadawaniu pytań otwartych, które pozwolą Twojemu rozmówcy rozwinąć temat. Ważne jest również pokazanie, że kogoś słuchamy. Podczas rozmowy warto podsumować najważniejsze informacje, aby pokazać, że wysłuchaliśmy klienta i wszystko zrozumieliśmy. Negocjacje handlowe to nie tylko przedstawianie swoich oczekiwań, ale również aktywne słuchanie i rozumienie potrzeb drugiej strony. O negocjacjach handlowych oraz błędach, jakie w nich popełniamy, poczytasz więcej na naszym blogu.

  1. Każdego traktuj indywidualnie

Klienci są coraz bardziej wrażliwi na utarte schematy i banały, które serwują im sprzedawcy. Czytanie takiego samego skryptu każdemu klientowi nie przyniesie Ci sukcesu. Kluczowa dzisiaj jest indywidualna obsługa klienta. Gdy z kimś rozmawiasz, postaraj się być naturalny. Spróbuj dowiedzieć się i zrozumieć, czego potrzebuje Twój rozmówca, jakie są jego oczekiwania, cele czy też obiekcje.

 

Naucz się, jak to robić

Chcesz nauczyć się, jak wykorzystywać techniki sprzedaży w praktyce? Poznać swoje sprzedażowe mocne i słabe strony i sprawić, że sprzedaż stanie się dla Ciebie o wiele łatwiejsza? Zobacz, z jakich obszarów wiedzę możemy Ci przekazać. Na naszym portalu New Players zobaczysz przykładowe tematy szkoleń, które przeprowadzamy. Prowadzimy szkolenia sprzedażowe w formie warsztatów, symulacji biznesowych oraz wykładów, dzięki którym możemy sprawić, że sprzedaż stanie się dla Ciebie przyjemnością.

Techniki sprzedaży i ich wpływ na negocjacje handlowe
Oceń ten artykuł

Powiązane posty

[contact-form-7 404 "Not Found"]