Wszystko co musisz wiedzieć o LinkedIn

Wszystko co musisz wiedzieć o LinkedIn

Wszystko co musisz wiedzieć o LinkedIn

LinkedIn jest  profesjonalnym portalem społecznościowym z 450 milionami użytkowników. Na początku LinkedIn był świetnym narzędziem do poszukiwania pracy. Wpisywało się CV do swojego profilu i później niewiele osób cokolwiek z tym CV robiło. LinkedIn od tego czasu trochę się zmienił, ponieważ ludzie zaczęli dostrzegać wszystkie właściwości tego portalu. Najważniejszym z nich jest to, że LinkedIn daje Ci dostęp do miliona innych użytkowników: właścicieli firm, dyrektorów i menedżerów. Już nie musisz wykonywać telefonów w ciemno lub pisać maili, na które nikt nie odpowiada. Za jednym kliknięciem myszki możesz ‘dodać’ do swojej sieci potencjalnych klientów. A gdy zaakceptują Twoje zaproszenie to możesz do nich napisać i zacząć konwersację. Profesjonalnie, acz nie zbyt formalnie. Natomiast, aby odnieść prawdziwy Linkedinowy sukces musisz najpierw popracować na swoim profilem. W końcu Twój profil jest Twoją wizytówką. To jest bardzo ważne, aby wyglądał profesjonalnie i przyciągał uwagę.

Kilka rzeczy, o których warto jest pamiętać:

Zdjęcie. 

Profesjonalne zdjęcie profilowe zwiększa szanse bycia znalezionym w wyszukiwarce o 14 razy. Zapomnij o zdjęciach grupowych, selfies lub zdjęciach w barze. Twoje zdjęcie musi wyglądać profesjonalnie.

 

Twój tytuł. 

To co wpiszesz w miejsce swojego tytułu jest bardzo ważne. To jest pierwsza rzecz, która zadecyduje, czy ktoś będzie chciał się dowiedzieć więcej o Tobie. Popatrz się na to z punktu widzenia potencjalnego klienta. W twoim tytule musi być coś co przyciągnie jego uwagę i gdzie zobaczy, że możesz mu pomóc rozwiązać jego problem. Nie wpisuj, że pracujesz w dziale HR. Zastanów się jak pomagasz swoim potencjalnym klientom, czy przyszłym pracodawcom.

 

O Tobie.

Jeśli już ktoś zobaczył Twoje piękne zdjęcie i zainteresował się Tobą po przeczytaniu twojego tytułu, to kolejnym krokiem jest przeczytanie reszty profilu. Bardzo ważne jest, aby napisać go w pierwszej osobie. Podziel się z innymi swoją historia. Przyciągnij ich uwagę. To nie jest CV i nie zapominaj, że piszesz do innej osoby, prawdopodobnie do potencjalnego klienta lub przyszłego pracodawcy. Ktokolwiek by to nie był, pisząc o sobie, pamiętaj o swojej grupie docelowej. Piszesz to dla nich i jeśli ich zainteresujesz, będą chcieli z tobą porozmawiać.

 

Twoje doświadczenie.

Pamiętaj, aby Twoje doświadczenie zawierało tylko te informacje, które są istotne dla Twojej grupy docelowej. Praca w studenckim barze pewnie nie będzie tutaj odpowiednia. Nie zapominaj także o wszelkich wolontariatach i kursach. Pracodawcy są bardziej skłonni zaprosić kogoś na rozmowę kwalifikacyjną, jeśli ta osoba pracowała wcześniej charytatywnie.

 

Twoje URL.

Bardzo proste, ale kluczowe. Na stronie LinkedIn idź do swojego profilu -> edytuj -> po prawej stronie zobaczysz, że będziesz mógł zmienić link do swojego profilu. Jakkolwiek jest to szczegół, spowoduje, że Twój profil będzie wyglądał bardziej profesjonalnie.

 

Twoje dane kontaktowe. 

Wielu z nas założyło profil na LinkedIn lata temu. Nie zapomnij, żeby Twoje dane kontaktowe były aktualne i profesjonalne. Zapomnij o mailach typu buziaczek.pl!

Teraz jak już Twój profil wygląda tak jak powinien, czas na to, aby wykorzystać go w jak najlepszy sposób. Pisz artykuły i dziel się swoją wiedzą. Pokaż innym, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Dołącz do grup, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa. Rozmawiaj, komentuj i polecaj. Dodawaj coraz więcej ludzi do swojej sieci i buduj relacje. Cały sekret do LinkedIn polega na tym, aby pokazać innym, że jesteś specjalistą i chętnie pomożesz innym w rozwiązaniu ich problemu. Po jakimś czasie z pewnością zobaczysz rezultaty.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym co oferujemy, odwiedź nas na stronie www.newplayers.pl i polub nas na facebooku.

Autor: Sara T.

Powiązane posty