komunikacja
Większe zaangażowanie pracowników jak i szefów w sprawy pracownicze, większa odpowiedzialność za realizację zadań stanowiskowych, funkcja personalna realizowana przez menedżerów a nie tylko przez dział HR. Brzmi nierealnie? A…
Czym są pozycje życiowe? (komunikacja w zespole) Posiadaną pozycję życiową często wykorzystujemy, aby uargumentować nasze zachowania i decyzje. Jej źródło możemy upatrywać w przekonaniach o sobie i innych. Te przekonania…
Podczas promocji nowego produktu Dyrektor Marketingu widziała, jak Dyrektor Jakości i Rozwoju w trakcie rozmowy z hostessą trzymał dłoń na jej pośladku. Na najbliższym zebraniu menedżerskim nie omieszkała do tego…
Konflikt definiowany jest najczęściej jako występowanie sprzecznych lub konkurencyjnych interesów. Ta definicja nie wyczerpuje jednak tematu. Konflikt powstaje bowiem często na polu różnic pełnionych ról, emocji i przekonań, a także niezgodnych intencji.
Dobra atmosfera w pracy powinna być bezdyskusyjnym standardem, pozwalającym pracownikom na swobodny rozwój i nabywanie nowych kompetencji. Dzięki niej organizacja może rozszerzać swoją działalność i zwiększyć zakres proponowanych usług. Każda firma potrzebuje solidnych fundamentów w postaci zmotywowanych do pracy pracowników.
Millenialsi, inaczej pokolenie Y, to grupa ludzi urodzonych w latach 1980-2000. Przez pracodawców postrzegani są zwykle jako pokolenie niezaangażowane, o zbyt roszczeniowej postawie i wygórowanych oczekiwaniach. Nawet jeśli jest w tym stwierdzeniu choć trochę prawdy, to należy pamiętać, że to właśnie z tymi ludźmi obecnie musimy współpracować i nawiązywać kontakty biznesowe.
Bo w każdy z nas siedzi szakal, który w teorii Marshalla B. Rosenberga POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY symbolizuje pewien specyficzny sposób komunikowania się. Język szakala jest pełen uogólnień, interpretacji, ocen. Szakal nie jest nastawiony na próbę zrozumienia drugiej strony lub na rozwiązanie danej kwestii, tylko na atak.