komunikacja
Pochwal mnie, a powtórzę. Powtórzę, a dzięki temu zamienię zachowanie w nawyk.
Gra POZYTYWNIE ZAKRĘCENI nawiązuje do teorii analizy transakcyjnej, zgodnie z którą jedną z podstawowych potrzeb człowieka jest potrzeba znaków rozpoznania.
Czym są pozycje życiowe? (komunikacja w zespole) Posiadaną pozycję życiową często wykorzystujemy, aby uargumentować nasze zachowania i decyzje. Jej źródło możemy upatrywać w przekonaniach o sobie i innych. Te przekonania…
Dobra atmosfera w pracy powinna być bezdyskusyjnym standardem, pozwalającym pracownikom na swobodny rozwój i nabywanie nowych kompetencji. Dzięki niej organizacja może rozszerzać swoją działalność i zwiększyć zakres proponowanych usług. Każda firma potrzebuje solidnych fundamentów w postaci zmotywowanych do pracy pracowników.
Bo w każdy z nas siedzi szakal, który w teorii Marshalla B. Rosenberga POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY symbolizuje pewien specyficzny sposób komunikowania się. Język szakala jest pełen uogólnień, interpretacji, ocen. Szakal nie jest nastawiony na próbę zrozumienia drugiej strony lub na rozwiązanie danej kwestii, tylko na atak.
Jestem aktywnym trenerem i doradcą od ponad dwudziestu lat i z uwagą i zainteresowaniem obserwuję zmiany zarówno w trendach szkoleniowych jak i przede wszystkim w oczekiwaniach uczestników szkoleń co do tego, jak ma wyglądać proponowany przez firmy doradczo-szkoleniowe proces rozwojowy
Komunikacja w miejscu pracy jest kluczowa dla rozwoju firmy i samopoczucia pracowników. Brak efektywnej komunikacji może spowodować nieporozumienia w zespole, które mogą prowadzić do poważnych konfliktów. Jak wiadomo każda firma, mała czy duża składa się z ludzi i dlatego bardzo ważne jest, aby przepływ informacji pomiędzy nimi działał bez zarzutu.
Jeśli zapytam Cię co to jest asertywność, założę się, że pierwsza odpowiedź, która przyjedzie Ci do głowy to… „umiejętność mówienia NIE”. Ale to nie prawda. Asertywność to umiejętność pełnego wyrażania siebie w kontakcie z inną osobą czy osobami.