Rekrutacja dobrego handlowca to niezwykle trudna sprawa. Praca w sprzedaży nie cieszy się w Polsce nadmierną estymą, a w odróżnieniu do innych zawodów, bazowanie na doświadczeniu kandydata w określonym typie sprzedaży bywa zwodnicze. Na co zatem stawiać przy rekrutacji handlowca? Jakich metod rekrutacji użyć i kiedy bez żalu z kandydata zrezygnować?
Blog
Analiza transakcyjna, czyli umiejętność rozpoznawania i zmiany komunikatów naszego wewnętrznego rodzica, dziecka, dorosłego to kawałek wiedzy psychologicznej, która tłumaczy i „leczy” nam m.in. przyczyny konfliktów, zwykłych nieporozumień, czy braku sukcesów negocjacyjnych.
Ostatnie tygodnie kręciły się wokół naszej najnowszej gry komunikacyjnej PROSTO Z MOSTU. Przygotowywaliśmy się do konferencji w Poznaniu, na której prezentowaliśmy tę grę, rozegraliśmy kilka rund z naszymi Gośćmi, którzy wystąpili w roli Graczy oraz „na gorąco” dyskutowaliśmy o doświadczeniach płynących bezpośrednio z rozgrywek oraz o tym, w jaki sposób korzystać z tej gry na co dzień w firmach.
Zacznijmy od krótkiego ćwiczenia – podążaj za poleceniami: wybierz sobie cyfrę od 1 do 9…, pomnóż ją razy 9…, jeśli wyjdzie Ci liczba dwucyfrowa, dodaj do siebie te cyfry…, od otrzymanej liczby odejmij 5…, wybierz literę alfabetu, która odpowiada tej liczbie…, wybierz państwo na tę literę…, wybierz kolor zaczynający się na 3 literę tego państwa…, wybierz kwiat zaczynający się na 2 literę tego koloru…
Mikołaj urodził się w niewielkim miasteczku Patara w Licji, jako jedyne dziecko szlachetnych, bogatych i pobożnych rodziców. Od dzieciństwa związane z nim były cudowne wydarzenia, ale przede wszystkim zasłynął z tego, że po śmierci rodziców rozdał cały odziedziczony majątek.
Komu zdarzyło się otrzymać maila lub telefon z pracy po godzinach, ręka do góry! Ciężko jest znaleźć równowagę pomiędzy pracą a domem w momencie kiedy nie jesteśmy w stanie się “wyłączyć” po pracy. Okazuje się, że ponad 60 % pracowników wini właśnie swoich szefów za brak work- life balance. Prawie 40 % musiało opuścić ważne wydarzenia życiowe z powodu pracy.
Kibice piłki nożnej na pewno mają w pamięci mecz polskiej reprezentacji z Armenią, podczas którego, pomimo czerwonej kartki przeciwników i ich gry w osłabieniu, polskim piłkarzom nie udało się skutecznie rozgromić ewidentnie słabszą drużynę Armenii. Co więcej, wierni kibice z narastającym niepokojem obserwowali coraz bardziej nieskuteczne wyczyny swoich bohaterów, komentując to, co widzą, po cichu: Co im się stało?…
Komunikacja w miejscu pracy jest kluczowa dla rozwoju firmy i samopoczucia pracowników. Brak efektywnej komunikacji może spowodować nieporozumienia w zespole, które mogą prowadzić do poważnych konfliktów. Jak wiadomo każda firma, mała czy duża składa się z ludzi i dlatego bardzo ważne jest, aby przepływ informacji pomiędzy nimi działał bez zarzutu.
Ostatnio jeden z Klientów zaprosił mnie do pracy nad tematem różnic pokoleniowych w organizacjach. Klient ten nie zamierzał oprzeć się jedynie na teorii dotyczącej tego modnego ostatnio tematu, ale postanowił pracować nad rzeczywistymi danymi dotyczącymi ewentualnych różnic w priorytetach oraz stylu pracy osób na co dzień pracujących w firmie.
Jeśli zapytam Cię co to jest asertywność, założę się, że pierwsza odpowiedź, która przyjedzie Ci do głowy to… „umiejętność mówienia NIE”. Ale to nie prawda. Asertywność to umiejętność pełnego wyrażania siebie w kontakcie z inną osobą czy osobami.